Breaking News

আফগানে স্থিশীলতা চায় জামায়াত

ভ্রাতৃপ্রতিম দেশ আফগানিস্তানে তিন যুগের অধিক সময় ধরে চলে আসা অস্থিরতা, সহিংসতায় জান-মাল, ইজ্জত-আব্রুর সীমাহীন ক্ষতি হয়েছে। আফগানিস্তান ইতিহাসের এক গুরুত্বপূর্ণ বাঁকে এসে দাঁড়িয়েছে। দেশটির স্থিতিশীলতা এ অঞ্চলের দেশগুলোর জন্য খুবই গুরুত্বপূর্ণ।

প্রত্যাশাঃ প্রতিহিংসা পরিহার করে সকল পক্ষের দায়িত্বশীল আচরণ, সহিষ্ণুতা-সহমর্মিতা, সহযোগিতার মাধ্যমে আফগানিস্তানে জনগণের একটি স্থিতিশীল সরকার গড়ে উঠুক।

আল্লাহ্‌ তা’য়ালা সকল ধরনের বিশৃঙ্খলা, রক্তপাত ও সকল প্রকার ক্ষয়-ক্ষতি থেকে দেশটিকে রক্ষা করুন। দেশটির জনগণের জন্য আল্লাহ্‌ সুবহানাহু ওয়া তা’য়ালা শান্তির ফায়সালা দান করুন, এই দো’য়া করছি।

Our brotherly nation Afghanistan has been suffering from massive losses due to three decades long tensions, violence, losses of public lives and properties. Afghanistan has come in to a historic transitional moments right now. Stability of this country is truly crucial for this region. Expectations : A stable and effective government would be formed in Afghanistan based on tolerance, empathy, mutual cooperation and sensible responsibilities. Every quarter should give up vengeance and vendetta at once.

May Allah save and protect this country from all types of anarchy, chaos and bloodshed. May Allah endorse peace and stability for the people of Afghanistan. Dr. Shafiqur Rahman ভাইয়ের Facebook Page থেকে

Check Also

Police arrests Jamalpur district Ameer and 13 other party activists; Acting Secretary General of BJI condemns

Acting Secretary General of Bangladesh Jamaat-e-Islami Maulana ATM Masum has issued the following statement on …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *